Sökmotor­optimering (SEO) på norska

Försöker du få fler norska kunder och føler at det ikke er mulig? Välkommen till oss på Mild, vi vet precis vad du behöver - SEO på norska och ett starkt team bakom dig.

Värdet av SEO på norska

Norges geografiska, språkliga och kulturella närhet gör landet till en mycket attraktiv marknad för svenska företag. Dessutom har efterfrågan på utländska varor och tjänster ökat, framförallt via e-handel – norrmännen är Europas mest erfarna e-handlare, för svenska företag även köpstarka då de i snitt tjänar 40 % mer än vi. Med andra ord är det hög tid för oss att bredda våra verksamheter över landsgränsen i väst, och något av det viktigaste vi kan ta med oss då är SEO på riktig norska.

Sökmotorernas algoritmer förändras ständigt. Under senare tid fokuserar de allt strängare på lokalt relevanta sökresultat, varför enkelt eller automatiskt översatta sökord och fraser inte vinner något direkt förtroende hos internetanvändarna av idag. Din SEO på norska behöver vara genuin. Genom att låta oss på Mild skapa SEO på norska låter du din webbplats knyta an till kulturella, sociala, regionala skillnader och lokala sökmotoralgoritmer, och ökar dina chanser på högre placeringar bland sökresultaten.

Hur vi jobbar med SEO på norska

Planerar ditt företag att expandera i kongeriket Norge, som åtnjuter en hög, ekonomisk tillväxt sedan 1970-talet? Då är SEO på norska ett gott råd. Vårt SEO-team är mångkulturellt, därtill trogna Skam-fans, och våra medarbetare högkompetenta i språket de optimerar på. Hos oss blir du tilldelad en dedikerad projektledare med övergripande ansvar, vilket blir särskilt kännbart om du vill ha SEO på fler språk än norska – du slipper ha en kontaktperson för varje språk, projektledaren hanterar alla dina internationella SEO-satsningar åt dig. Det betyder färre möten, mindre att hålla reda på och ett samlat, fokuserat SEO-arbete. SEO på norska följer samma steg som den på svenska. Vi börjar med att ta fram en nulägesanalys som bland annat definierar vilka fraser din webbplats ska synas för, webbplatsens nuvarande placering på de aktuella sökorden, on-page-, nyckelords- och konkurrentanalys samt analys av nuvarande trafik. Nulägesanalysen mynnar ut i en strategisk arbetsplan med beslutade insatser för kommande månader för så väl on-page som off-page, samt hur utfallet av arbetet ska mätas och rapporteras.