Sökmotor­optimering (SEO) på spanska

Vill du få fler spanska kunder pero no sabes cómo? Vi på Mild vet precis vad din webbplats behöver för att slå igenom i Spanien - SEO på spanska och ett starkt team bakom dig.

Värdet av SEO på spanska

Spanien är på gång! Sedan mitten av 1980-talet har de gått från jordbruksland till en industrination med stor tjänstesektor, främst turism – landet kan idag stoltsera med epitetet eurozonens fjärde största ekonomi. Dessutom har spanjorerna hög levnadsstandard och livskvalitet, kanske på grund av den goda vanan att ta sig en siesta, och det om något är värt att begrunda. Nu är hög tid för utländska företag att bredda sina verksamheter till Spanien, och något av det viktigaste att ta med sig då är SEO på spanska.

För att din SEO på spanska ska bli framgångsrik behöver den vara autentisk. Sökmotorerna fokuserar allt hårdare på lokalt relevanta sökresultat och då räcker inte enkelt eller automatiskt översatta sökord och fraser. Dagens människa är en van internetanvändare, ska din webbplats knyta an till kulturella, sociala, regionala skillnader och lokala sökmotoralgoritmer behöver du kommunicera på deras språk. Genom att göra så och anpassa webbplatsen med SEO på spanska, riktig spanska, har du samma möjligheter som de inhemska företagen att ta höga placeringar bland sökresultaten hos spanska Google.

Hur vi jobbar med SEO på spanska

Är ditt företag redo att habla español och fortplanta sig på Spaniens expansiva marknad? Då är du välkommen till oss på Mild, vi skapar excelente SEO på spanska! Vårt SEO-team är mångkulturellt och våra medarbetare högkompetenta i språket de optimerar på. Hos oss blir du dessutom tilldelad en dedikerad projektledare med övergripande ansvar, vilket blir särskilt kännbart om du ska vill ha SEO på fler språk – du slipper ha en kontaktperson för varje språk, projektledaren hanterar alla dina SEO-satsningar åt dig. Det betyder färre möten, mindre att hålla reda på och ett effektivt, vässat SEO-arbete.

SEO på spanska följer samma steg som den på svenska. Vi börjar med att ta fram en nulägesanalys som bland annat definierar vilka fraser din webbplats ska synas för, webbplatsens nuvarande placering på de aktuella sökorden, on-page-, nyckelords- och konkurrentanalys samt analys av nuvarande trafik. Nulägesanalysen mynnar ut i en strategisk arbetsplan med beslutade insatser för kommande månader för så väl on-page som off-page, samt hur utfallet av arbetet ska mätas och rapporteras.