Triumf Glass

Triumf Glass är ett av Sveriges glassigaste varumärken och erbjuder kvalitetsglass direkt från sina fabriker utanför Göteborg.

Uppdraget

Triumf Glass önskade digitalisera sin visuella identitet och samtidigt se över sin dåvarande webbplats. Mild Media fick i uppdrag att uppdatera hela den digitala närvaron med ett tydligt slutfokus på en ny responsiv webbplats men högre konvertering.

Lösningen

Tillsammans med Triumf Glass påbörjades arbetet med workshops kring målgrupper, målsättningar och hur den grafiska identiteten på bästa sätt skulle överföras till webben. Vi tog också fram en tydlig SEO-förstudie där tyngden redan från början låg på att locka besökare som kanske inte tidigare smakat just Triumf Glass smaskiga glassar. Vi valde exempelvis på att satsa på begrepp som hade med recept och allergiinformation att göra.

Design och utförande gjordes med ett tydligt fokus på SEO och konvertering.

Utöver en ny version av Triumf Glass webbplats har vi även skapat kampanjsidor för olika event och tävlingar. Vi har också arbetat med innehåll i form av text och bild på webbplatsen.

Resultatet

Triumf Glass har haft en tydlig ökning av trafik efter den nya webbplatsen lanserats. Extra glädjande att se var att just landningssidorna om recept och allergiinformation haft särskilt hög trafikökning.

KundTriumf Glass

BRANSCHLivsmedelsindustrin

ANSVARIGChristian Olausson

UPPDRAGWebbplats, UX, Hosting

“Det känns alltid roligt att få möjligheten att jobba med ett så välkänt varumärke som Triumf Glass.”

- Christian Olausson
Projektledare, Mild Media