Däckteam

Uppdrag att utveckla webbplatsen med målet att öka konverteringen

Uppdraget

Uppdraget med Däckteam bestod i att utveckla deras nya webbplats med integrerad e-handel. Vi skulle skapa en mer utvecklad visuell identitet för att samla samtliga verkstäder under ett och samma tak. Fokus skulle också ligga på att driva mer relevant trafik till webbplatsen samt att öka konverteringen av denna.

Kund

Däckteam

Bransch

Däck och fälg

Ansvarig

Christian Olausson

Tjänster

Webbplats, E-handel, SEO, Konverteringsoptimering

Lösningen

Under projektet kom vi fram till att den bästa lösningen var att använda oss av WordPress som teknisk plattform. Vi inledde projektet med ett tydligt fokus på SEO samt övrig trafikdrivning och satte upp tydliga KPI:er och övrig målmätning. I lösningen ingår separata webbshopar för de olika verkstäderna samt en kraftfull hitta-verkstad-funktionalitet.

Resultatet

I steg 1 lanserades alltså en webbplats med integrerad e-handel för verkstäderna ute i landet. I steg 2 har samarbetet definierats till att innehålla löpande arbete kring seo, social media, konverteringsoptimering, etc.

 

“En rolig och givande kund att få möjlighet att jobba med. Vi ser ett tätt samarbete som nyckeln till en långsiktig digital framgång.”

Christian Olausson Projektledare, Mild Media

Mer om det här projektet?

Kontakta oss om du har frågor eller vill veta mer om det här projektet.

  • Här kan du bifoga en fil, t ex ett underlag som du vill att vi ska ge offert på.