Malmö Folkhögskola

Uppdrag att öka konverteringen och nyfikenheten för verksamheten

Uppdraget

Vi på Mild Media fick i uppdrag att skapa en webbplats som speglar Malmö Folkhögskolas attraktiva egenskaper. På så sätt ska webbplatsen bidra till fler ansökningar och en större nyfikenhet för skolans verksamhet. Skolan har många intressanta kurser och ville få ut detta till fler personer. Skolan har även en mycket charmig miljö, läget till trots, med grön innergård och en eldstad i biblioteket – detta ville skolan förmedla.

Kund

Malmö Folkhögskola

Bransch

Utbildning

Ansvarig

Pär Olausson

Tjänster

Webbplats, SEO, Konvertering

Lösningen

Mild Media tog fram webbplatsen i WordPress och anpassade designen efter Malmö Folkhögskolas grafiska profil. Stort fokus låg på sökmotoroptimering och konvertering, där vi utgick ifrån kundens USP:ar. Vi gjorde en grundlig konkurrentanalys för att på bästa sätt kunna fastställa vad som gör Malmö Folkhögskola unikt

Resultatet

Malmö Folkhögskolas nya webbplats går i linje med hur kunden vill uppfattas. Webbplatsen ger också stora möjligheter för skola att utvecklas vidare på webben, oavsett om det handlar om sökmotoroptimering, arbete med sociala medier eller något annat. Skolan har därtill fått en plattform där de själva enkelt kan sköta om innehållet.

 

“Det har varit kul och givande att arbeta tillsammans med en kund som inser vikten av en god webbnärvaro. Jag ser fram emot ett långt och givande samarbete.”

Pär Olausson Projektledare, Mild Media

Mer om det här projektet?

Kontakta oss om du har frågor eller vill veta mer om det här projektet.

  • Här kan du bifoga en fil, t ex ett underlag som du vill att vi ska ge offert på.