Läget med Mild, då?

Med anledning av läget i Sverige samt resten av världen vill vi ge er en heads up.

Läget med Mild, då?

Med anledning av coronaviruset och läget i Sverige samt resten av världen vill vi ge er en heads up: hos Mild Media knallar jobbet på. Vi hör till den skaran människor som kan sköta våra uppgifter hemifrån och har därför valt den lösningen. Möten, internt och externt, sker när de ska men via video-länk eller telefon tills vidare. Ni når även vår support precis som vanligt.

Vi vill också passa på att uppmuntra till vissa smarta satsningar nu. Framförallt på marknadsföring. Som vid varje eventuell lågkonjunktur kan företag med rätt attityd och klok marknadsföring vända det till sin fördel, enligt marknadsföringsprofessorn Erik Modig. ”Det är faktiskt billigare att vinna marknadsandelar när ekonomin växlar ner”, säger han.
Det handlar bland annat om att behålla sin marknadsföringsbudget istället för att minska ner den i svårare tider. Att investera i rätt saker, fokusera på kärnverksamheten och erbjuda de produkter som säljer bäst. Som företag råder han oss också till att

  • ha rätt attityd/hålla modet uppe i organisationen
  • passa på att plocka talanger

Det finns mycket mer att säga om detta. Men vi nöjer oss så för nu och hoppas att det kan boosta dig i din dag.