Mild lanserar Triumf Glass nya sajt!

Med en sprillans ny design, framtagen för att låta webbplatsen se lika härlig ut som Triumf Glass glassar smakar.

Designen togs fram genom ett smidigt, effektivt samarbete mellan Triumf Glass och Mild Media. Vi utgick från deras grafiska profil och önskan om en uppdaterad webbplats som berör och inspirerar deras kunder, samtidigt som den informerar och är lätt att navigera. Väl medvetna om att en webbplats inte går att smaka på var det ändå målet: att göra webbplatsen så glassig som möjligt. Vi jobbade bland annat med stora bilder för att få fram den känslan. Webbplatsen gjordes lättläst och lättnavigerad med fonter som har en tydlig hierarki och en mjuk form. Vi är mycket nöjda med resultatet och hoppas att fler ska lockas till att besöka Triumf Glass glassiga värld!

Triumf Glass är ett svenskt familjeföretag som idag drivs av tredje generationen Müntzing. Deras glassfabrik befinns i Sävedalen öster om Göteborgs kärna och producerar årligen 17,5 miljoner liter glass. Dessutom har Triumf Glass en mycket välkommen fäbless för fusioner mellan glass och godis, något som lett till personliga favoriter som Geisha och Tutti Frutti.