Cellavision

Cellavision är noterade på Stockholmsbörsen och är ett globalt läkemedelsbolag inom digital cellanalys.

Uppdraget

Cellavision var noga med att de ville att deras nya digitala byrå hade internationell erfarenhet. Uppdraget bestod i att skapa ny webbplats och stärka Cellavisions digitala närvaro i Europa, Nordamerika och Asien.

Lösningen

Cellavision har sina kunder runt om i världen, vilket kräver lite extra när det gäller kommunikation, varumärkesfrågor och den tekniska lösningen. Förstudiearbetet kring SEO fokuserade exempelvis inte bara på Google utan även Baidu som är den största sökmotorn i Kina. Dessutom är det skillnad på hur besökare från USA, Kina eller södra Europa agerar och resonerar.

Vi har lagt mycket tid på UX och konverteringsfrågor för att skapa en webbplats som genererar så mycket konkreta leads som möjligt. Sidan har tydliga CTA och en mängd olika landningssidor med maximerade säljtunnlar.

Webbplatsen är utvecklad i Joomla och Mild ansvarar för löpande uppgraderingar, hosting med CDN, support och förvaltning.

Resultatet

Den nya webbplatsen har gjort det enklare för Cellavision att prioritera sitt budskap. Tidigare hade allt innehåll i stort sett lika mycket värde vilket ledde till att inget blev prioriterat. Tydligare säljtunnlar och en bättre användarupplevelse har lett till bättre konverteringsgrad.

KundCellavision

BRANSCHLäkemedel

ANSVARIGChristian Olausson

UPPDRAGWebbplats, UX, SEO, Email marketing, Hosting

“Att Jobba med Cellavision har varit ett sant nöje från första dagen. Då projektet redan från början haft en tydlig internationell prägel har vi fått utnyttja hela vår bredd som byrå.”

- Max Danielsson
Projektledare, Mild Media