Gekås Ullared

Gekås Ullared är ett av Sveriges absolut starkast lysande varumärken. Gekås är dessutom Sveriges mest populära besöksmål med närmare 5 miljoner besökare per år.

laptop-Gekas

Uppdraget

Gekås gav oss på Mild Media i uppdrag att ta fram deras nya webbplats. I detalj bestod uppdraget av tre delar: Stärka varumärket som Sveriges största turistmål, skapa en bättre användarupplevelse och strukturera innehållet bättre samt att underlätta administrationen.

Lösningen

Webbplatsen skapades efter analys av varumärke och digital närvaro. Förstudie kring SEO, konvertering och sociala medier genomfördes. Efter webbplatsens lansering har ett löpande samarbete tagit vid.

Det löpande ansvaret inkluderar:

  • Framtagning av arbetsrutiner
  • Utbildning
  • SEO
  • Konverteringsoptimering
  • A/B-tester
  • Sociala medier
  • Webbutveckling (huvudwebbplats och kampanjsidor)

Webbplatsen är byggd i WordPress och Mild ansvarar för hosting, support och förvaltning.

Resultatet

Med ett tydligt fokus på de tre uppdragsområdena har Gekås digitala närvaro fått ett rejält lyft. Med den nya webbplatsen har vi skapat en grund för fortsatt arbete att kunna stärka Gekås som Sveriges största turistmål.

KundGekås Ullared

BRANSCHTurism och detaljhandel

ANSVARIGMax Danielsson

UPPDRAGWebbplats, UX, SEO, Sociala Medier, A/B-tester, Utbildning, Hosting

"Arbetet med Gekås är både brett och djupt. En stor utmaning är att styra den totala digitala närvaron samtidigt som vi vill nå kortsiktiga resultat."

- Jens Gustafsson
SEO & Digital Marketing Manager, Mild Media